המאבק על השחיטה היהודית חוזר שוב – הפעם בפולין

יוסי ברויער Comments Off on המאבק על השחיטה היהודית חוזר שוב – הפעם בפולין
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

(יהודים חרדים בבית קברות בפולין. צילום ארכיון: יוסי ברויער)

המאבק על עיקרי היהדות בהם, ברית המילה והשחיטה היהודית ובמקביל גם המוסלמית 'חלאל' הופך בשנים האחרונות לאבן נגף ביחסי היהודים עם מדינות שונות בהן הם חיים. גל של הצעות חוק ובחלקן גם חקיקות "אנטי יהודיות" מציף את אירופה והפעם פולין מציבה עצמה על המפה של החקיקה האנטי יהודית.

אחרי שבצרפת, בריטניה, הולנד, שוויץ ובשבדיה כבר הוגשו הצעות חוק לאסור על שחיטת בעלי חיים כשהם בהכרה החליט בית המשפט החוקתי בפולין לאסור על שחיטה כשרה. בית המשפט הגיע להחלטה כי אין הסדר חוקי לאפשר את המשך השחיטה הכשרה ע"פ החוק הפולני האוסר על שחיטת בעלי חיים בהכרה. עד היום, אישר משרד החקלאות הפולני את השחיטה היהודית והמוסלמית באופן חריג, וועדה מיוחדת פעלה להסדרת הרגולציה בנושא.

הקהילה היהודית בפולין המונה כ-6000 יהודים מחפשים כעת פיתרון חוקי לבעיה. יתכן ואף נראה את הקהילה היהודית והמוסלמית משלבות ידיים בפעילות כנגד החוק הפוגע בשתי הקהילות גם יחד, ומחייב אותן לייבא בשר כשר מחוץ למדינה מה שיוביל לעלייה משמעותית במחיר הבשר.

החלטה זו מגיעה יום אחד בלבד אחרי צעד אנטישמי בוטה שאירע דווקא בהונגריה, שם ביקש מנהיג הפלג הימני לערוך רישום של היהודים במדינה ובפרלמנט.

זהו לא הביטוי האנטישמי הגלוי הראשון באירופה ובשנים האחרונות אנו עדים להתעוררות האנטישמיות ושנאת היהודים במדינות רבות באירופה, שנראה כי שכחו לאן עלולה להוביל אותן התנהגות נוראה זו, ובמיוחד ניתן לשים דגש על פולין שתפקידה בשואה ידוע.

 



0 תגובות